Friday 6 April 2012

weird~2500 Pasangan Kahwin Beramai-Ramai Di Korea


 Acara perkahwinan ramai-ramai sering kita jumpai di tanah air. Mereka yang belum mempunyai cukup wang untuk berkahwin biasanya memanfaatkan nikah beramai-ramai untuk mengikat sumpah setia pada pasangan.

Namun untuk kahwin beramai-ramai yang satu ini sangat istimewa. Jumlah pesertanya sangat luar biasa. Setakat ada 2500 pasangan dari 50 negara dinikahkan secara beramai-ramai di Korea Selatan.

Tak hanya sekadar pasangan saja yang melimpah, jumlah penonton pun yang hadir di kawasan pernikahan tersebut

 
 

Lebih dari 15000 penonton memenuhi sebuah stadium yang dihias menjadi gereja di Gapyeong, 50 batu timur laut dari Seoul, Korea Selatan.






Paderi Sun Myung Moon (92) menaburkan air suci pada sekelompok pasangan di atas pentas dan memutuskan mereka terikat dalam sebuah pernikahan.

"Ini pengalaman yang sangat menakjubkan. Luar biasa, saya sangat bahagia sekali pada hari ini, "papar Chouchane Saemie, pengantin lelaki dari Inggeris.

 
Seuk Joon-ho, salah satu paderi senior berkata, jika perkahwinan beramai-ramai akan membimbing seluruh umat manusia menjadi satu dan menghilangkan batas-batas etnik, agama, dan budaya.

"Tujuan kami untuk membuat dunia damai dengan membentuk sebuah keluarga baru yang bahagia," katanyanya. sumber-Reuters-


CREDIT:tabekpuang.blogspot.com


2 orang sayang bii ya:

-meeSUPERGIRL- said...

nice entry !

sy dtg follow :)
jemput ke blog sy :D

supergirlshortstory.blogspot.com

biiya.iNilaH.DuNiaQue said...

@-SUPERGIRL- tQ~ ^^,